Hoe kan Social Media mij helpen bij het personaliseren van mijn direct mailing?

Social media platformen worden steeds belangrijker om de juiste doelgroep te bereiken. Vandaag de dag zijn bedrijven op zoek naar effectieve manieren om social media te integreren in hun traditionele marketing kanalen, zoals direct mail. Het observeren en verwerken van het online gedrag van de doelgroep biedt de mogelijkheid meer inzicht te krijgen in de behoeften van de consument of marketeer (B2B marketing). De direct marketeer is dan in staat om beter te segmenteren aan de hand van de verkregen informatie.

Tips en tricks

Personalisatie: Op diverse social media laten mensen persoonlijke berichten achter. Een marketeer kan analyseren waar een persoon geïnteresseerd in is, enkel en alleen door bijvoorbeeld Facebook of Hyves. Die informatie is een grote hulp voor de personalisatie van een direct mail.

Evenementen: Via diverse social media, zoals Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn worden evenementen gepromoot. Op de diverse evenementenpagina’s kan je evenementen aankondigen en brochures, catalogi of ander materiaal aanbieden. Consumenten en bedrijven kunnen deze brochures aanvragen.

Geotargeting: Social media gebruikers laten enorm veel informatie achter, waaronder de regio waar zij wonen en/of actief zijn. Tevens biedt social media de mogelijkheid om vragen en/of polls op te zetten waarmee bedrijven de mogelijkheid hebben om meer te weten te komen over de community. De respons en data zijn goed te gebruiken voor segmentatie en/of personalisatie van een direct mailing.

Content analyse: Web analytics (o.a. Google Analytics) biedt inzichten in de content van een webpagina. Een marketeer kan onderzoeken welke content populair is bij een bepaalde doelgroep. Die analyse kan een marketeer doen voor de webpagina, maar ook voor de diverse social media groepen/profielen. Branding op het sociale web draagt bij aan meer kwaliteit en kwantiteit voor direct mail marketing.


Terug naar volledige lijst

Klanten aan het woord

Waarom we zo graag met hen samenwerken? Ze denken met ons mee, leven zich in in zowel onze leefwereld als die van onze klanten. Net alsof ze interne collega's zijn.
Ing. Luc De Ceuster
Zaakvoerder
Robojob
Contacteer ons →

Benieuwd naar wat Wallace & Sanders voor u kan betekenen?

Aarzel dan niet en neem contact met ons op!