Waarom meer betalen voor Direct Mail?

Direct Mail wordt per post verzonden. Daaraan zijn dus kosten verbonden, denk maar aan het drukwerk en de verzendingskosten. Wanneer we een mailing verzenden via e-mail zal dit uiteraard ook goedkoper uitvallen. Vele bedrijven sturen dan ook eerder een mailing per mail en niet per post. De reden hiervoor is vaak omdat e-mails/HTMl-mailings goedkoper zijn dan direct mailings. In sommige gevallen is deze beredenering fout. Wanneer u de keuze maakt tussen zendingen per post of per mail, dient u deze keuze wel te kunnen verantwoorden voor uzelf. Want vaak is een direct mailing veel effectiever waardoor het loont om een grotere investering te doen. Hieronder vindt u enkele voordelen van Direct Mailing.

Personaliseerbaar

Wanneer u beschikt over een klantendatabank die persoonlijke gegevens bevat zoals gezinsgrootte, aankopen en/of aankoopfrequentie, heeft u de mogelijkheid om direct mailings op een efficiënte manier te personaliseren. Mailings kunnen automatisch op naam verstuurd worden of aangepast worden aan een specifieke doelgroep. Denk maar aan reclamefolders op maat van de klant, bijvoorbeeld op basis van het herhalingsaankopen. Zo kan klant A kortingsbonnen ontvangen voor product X en klant B kortingsbonnen voor product Y. Op die manier ontwikkelt u mailings op maat van klanten met verschillende kenmerken (doelgroepen).

Experience marketing

Indien gekozen wordt voor direct mail, voor experience marketing. Hierbij denken we voornamelijk aan het tastbare aspect. Met het tastbare aspect hoeft u niet alleen te denken aan de eigenschappen van vlak papier, maar heeft u even goed de mogelijkheid om te kiezen voor verschillende vormen en reliëf in uw papier. Naast het tastbare aspect, is er ook de optie om een geurelement te integreren in uw mailing. Dit zorgt voor een nog aangenamere leeservaring.

Effectief

Stel uzelf eerst eens de vraag hoeveel e-mails u per dag krijgt, hoeveel u hiervan opent en hoeveel u hier effectief van leest. Bij het versturen van een e-mail/HTML-mail moet al erg creatief zijn om de aandacht te trekken van uw ontvangers. Indien u een direct mail per post verstuurt, heeft u hier minder last van. We krijgen veel minder brieven dan e-mails. E-mails verdwijnen vaak ongelezen in de prullenmand en kunnen nadien niet meer geopend worden. Direct mailings blijven langer liggen, worden op verschillende tijdstippen gelezen en vaak ook door andere mensen dan de bedoelde ontvanger.


Terug naar volledige lijst

Klanten aan het woord

Bij hen geen oeverloze vergaderingen! Ze zijn snel van begrip en leveren kwaliteit. En zoals je van een bureau van hun kaliber mag verwachten, denken ze mee, en dat doen ze goed!
Rianne Laseroms
HR Manager
LU - General Biscuits Belgie
Contacteer ons →

Benieuwd naar wat Wallace & Sanders voor u kan betekenen?

Aarzel dan niet en neem contact met ons op!